Raport z ewaluacji zewnętrznej w ZSI

W marcu 2012 r. przeprowadzona została w naszej szkole ewaluacja zewnętrzna.

W jej wyniku szkole przyporządkowano literki świadczące o poziomie spełniania wymagań stawianych szkołom przez państwo (poziom spełniania wymagań określa się od literki E –najniższy do literki A -najwyższy).

Nasze szkoły: LO nr XXX i T nr 14 oceniono jako szkoły spełniające wymagania na bardzo wysokim poziomie: W badanym obszarze „efekty” otrzymaliśmy: A, B, A, A

To wielki sukces całej społeczności szkolnej: grona pedagogicznego i uczniów.

Jesteśmy z tego wyniku niezwykle dumni. Doceniono naszą innowacyjność i zaangażowanie.

Raport z naszej ewaluacji, dostępny dla każdego na platformie internetowej www.npseo.pl, to efekt końcowy kilkutygodniowej pracy zespołu wizytatorów ds. ewaluacji z Kuratorium Oświaty.

Jest źródłem informacji na temat LO nr XXX i T nr 14 w ZSI. Określa poziom spełniania wybranych wymagań stawianych szkołom przez państwo . Tworzy opis pozwalający rodzicom, uczniom, nauczycielom i wszystkim zainteresowanym dowiedzieć się, jak wartościowe są działania podejmowane w szkole. Czy uczniowie czują się w niej bezpiecznie, czy nauczyciele stwarzają im warunki do rozwoju na miarę ich możliwości, czy szkoła inspiruje do aktywności, czy ocenia sprawiedliwie i w sposób sprzyjający uczeniu się, jaką ma koncepcję działania.

Raporty zawierają wyniki badań ankietowych i rozmów, jakie wizytatorzy przeprowadzają z nauczycielami, uczniami, rodzicami czy przedstawicielami instytucji współpracujących ze szkołą, ale też zapisy z ich własnych obserwacji podczas lekcji i przerw. Dla wymagań opisanych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej wizytatorzy sporządzają komentarz. Określa on nie tylko poziom, na jakim w szkole realizowane jest dane wymaganie (od A – bardzo wysoki do E – niski), zawiera także konkretne przykłady działań, którymi szkoła się wyróżnia. Każdy zainteresowany dowie się więc z raportu, jakie szkoła proponuje programy nauczania, zajęcia pozalekcyjne czy wyrównawcze. Znajdzie listę projektów unijnych, akcji społecznych, inicjatyw artystycznych i przedsięwzięć o charakterze ekologicznym, w których uczestniczą uczniowie. Sprawdzi, jakim sprzętem dysponuje szkoła, o której zaczynają się lekcje, czy jest monitoring i system kontroli dostępu do szkoły. Dowie się wreszcie, ile procent nauczycieli w danej placówce to tacy, „na których lekcje idzie się z przyjemnością”, a ilu „lekcji nie chce się słuchać, bo są nudne” (cytaty z raportu z ewaluacji).

Raport z ewaluacji pomaga rodzicom jeszcze lepiej poznać szkołę, do której chodzi ich dziecko – bądź podjąć decyzję, w jakiej placówce powinno kontynuować edukację. Jest pomocny nauczycielom i dyrekcji w planowaniu rozwoju szkoły. Organom prowadzącym i władzom oświatowym służy do prowadzenia efektywnej polityki oświatowej. Aby przeczytać raporty dotyczące naszych szkół należy wyszukać LO nr XXX z Oddziałami Integracyjnymi we Wrocławiu i Technikum nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi we Wrocławiu za pomocą wyszukiwarki ze strony https://www.npseo.pl/action/raports

Lub wejść bezpośrednio na poniższe linki

Dla LO XXX https://www.seo2.npseo.pl/reports/1000158211128.pdf

Dla T nr 14 https://www.seo2.npseo.pl/reports/1000157973126.pdf

Zapraszam do lektury

Udostępnij to
Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu

Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu

Skip to content