Interpretacja dziedzictwa kulturowego dla migrantów w szkołach

Interpretacja dziedzictwa kulturowego dla migrantów w szkołach.

Głównym celem projektu jest stworzenie, wdrożenie i przetestowanie innowacyjnej metody przekazującej kluczowe kompetencje w prowadzeniu nauczania w klasach wielokulturowych. Metodologia będzie oparta na wieloperspektywicznym podejściu do interpretacji dziedzictwa kulturowego.
Dorobek intelektualny.
Projekt przyniesie następujące rezultaty:
1/ dostarczy umiejętności ułatwiające tworzenie projektów związanych z dziedzictwem kulturowym opracowanych przez uczniów/studentów jako narzędzie do wspierania integracji migrantów oraz poszanowania wartości europejskich.
2/ nauczyciele w szkołach przetestują w trakcie szkolenia zdobyte umiejętności planowania i wdrażania. Nacisk zostanie położony na obszary dziedzictwa kulturowego charakterystyczne dla społeczności lokalnej.
3/ wytyczne – będą one zawierały zalecenia i instrukcje sposobu realizacji projektu w ramach ścieżki międzyprzedmiotowej w szkołach ponadgimnazjalnych.
Instytucje partnerskie:
IPS Marco Gavio Apicio (Beneficjent)
Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg
Ce.SFOr. Centro Studi Formazione Orientamento
3o GENIKO Lykeio Kerkyras
Kastelbergschule Waldkirch
Red Kite Środowisko Ltd
Zespół Szkół nr 6
Pierwsze spotkanie odbyło się w Anzio, Włochy w dniach 15-16 grudnia 2016 r. , które oficjalnie rozpoczęło współpracę partnerską. Wszystkich partnerów połączyła wiedza i doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych produktów oczekiwanych przez projekt.

HIMIS-Logo-full-name (1) IMG_0852

Udostępnij to
Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu

Zespół Szkół Integracyjnych we Wrocławiu

Skip to content